Σάββατο, 8 Οκτωβρίου 2011

ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ

Αίνιγμα είναι η αναφορά των ιδιοτήτων και των γνωρισμάτων ενός αντικείμενου, χωρίς ν' αναφέρεται το ίδιο το αντικείμενο. Η περιγραφή είναι τέτοια, ώστε οδηγεί τον ακροατή ή τον αναγνώστη στην ανακάλυψη του αντικείμενου. Το αίνιγμα είναι καρπός της λαϊκής δημιουργίας και στοιχείο της φιλοσοφίας του λαού μας.


Τα "ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ"
επιλέγουν για σας αινίγματα, με αγάπη!

Παιδιά διασκεδάστε, δίνοντας έξυπνες απαντήσεις, εξασκώντας το νου και το μυαλό σας!!!

1. Όλο τον κόσμο ντύνει
κι αυτό γυμνό απομένει.
Τι είναι;

2. Παράθυρα που ανοίγουνε και κλείνουνε
και ήχο δεν αφήνουνε.
Τι είναι;

3. Είμαι εγώ ένα κουτί
κι έχω μέσα κατιτί
κι αν ένα κουμπί πατήσεις,
κόσμο κει θα αντικρίσεις.
Τι είναι;

4. Πέντε δέκα κουβαλούν
και δεκαοχτώ σφυροκοπούν.
Τι είναι;

5. Έχει πόλεις χωρίς σπίτια,
έχει δάση χωρίς δέντρα,
έχει ποτάμια χωρίς ψάρια.
Τι είναι;


6. Απ' τον καιρό που γεννηθώ

δεν ξέρω τι να κάμω,
δυο βουναλάκια κουβαλώ
στη ράχη μου επάνω.
Τι είναι;

7. Υπάρχουν σε όλα τα χρώματα,
τα φτιάχνεις όπως θες.
Τι είναι;

8. Μαύρα ή άσπρα ή κόκκινα τα πρόβατα
κι ο τσοπάνος ξύλινος.
Τι είναι;

9. Έχω ένα μοναστηράκι
γεμάτο ασπροφόρους.
Τι είναι;

10. Κηπουρός δεν είμαι,
κήπους χαλάω.
Γέρος δεν είμαι,
άσπρα μαλλιά έχω.
Τι είναι;

11. Ποιος ποταμός είναι αιμοβόρος;
Τι είναι;

12. Από κάτω απ’ το πλακάκι
κάθεται το Νικολάκι,
πόδια έχει, χέρια έχει,
κεφάλι και ουρά δεν έχει.
Τι είναι;

13. Τα νιάτα μου είναι πράσινα,
μαύρα τα γηρατειά μου,
χαροκοπιά η θλίψη μου,
τροφή είναι τα δάκρυά μου.
Τι είναι;

14. Ποιο πράγμα σπάει μόλις το αναφέρουμε;
Τι είναι;

15. Όταν τη ζητάμε, δεν μπορούμε να τη δώσουμε
και όταν τη δίνουμε δεν μπορούμε να τη ζητήσουμε πίσω.
Τι είναι;

16. Είναι το δυνατότερο απ' όλα τα πουλιά
γι' αυτό και τα πετούμενα τον έχουν βασιλιά.
Τι είναι;

17. Δεν είμαι φεγγάρι, δεν είμαι αστέρι,
μα φέγγω με τον πισινό το καλοκαίρι.
Τι είναι;

18. Πόδια δεν έχω κι όμως κινούμαι,
η καρδιά μου χτυπάει σαν τη δικιά σου.
Τι είναι;

19. Ζώο που έχει τα κόκαλά του απ' έξω.
Τι είναι;

20. Όταν είναι άδειο είναι βαρύ,
μόλις όμως γεμίσει γίνεται ελαφρύ.
Τι είναι;

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
  1. Το βελόνι
  2. Τα βλέφαρα
  3. Η τηλεόραση
  4. Τα χέρια και τα δόντια όταν τρώνε
  5. Γεωγραφικός χάρτης
  6. Η καμήλα
  7. Τα μαλλιά
  8. Το σταφύλι
  9. Το στόμα και τα δόντια
10. Η γίδα
11. Ο Τίγρης
12. Ο κάβουρας
13. Η ελιά
14. Η σιωπή
15. Η βοήθεια
16. Ο αετός
17. Η πυγολαμπίδα
18. Το ρολόι
19. Το σαλιγκάρι
20. Το μπαλόνι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Καλώς ήρθατε στα «ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ»! Το ιστολόγιο ενημερώνεται με πολλή αγάπη και σεβασμό για τους μικρούς μας φίλους. Κάθε σελίδα του συμπληρώνεται με μεράκι, όπως ένα παιδικό βιβλίο, φροντίζοντας ώστε να είναι καλαίσθητο κι ευχάριστο στα μάτια τους. Σας ευχαριστούμε που ομορφαίνετε την παρέα μας και μας δείχνετε την αγάπη σας με τα ευγενικά και ενθαρρυντικά σας σχόλια!