Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2011

Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΖΕΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ!

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή παραδοσιακό ταχυδρομείο; Πώς προτιμάτε να ανταλλάσσετε ευχές με τους αγαπημένους σας συγγενείς και φίλους; Με τις πρωτοχρονιάτικες κάρτες ή με ψηφιακά μηνύματα; Αν και αποτελεί καλή δικαιολογία η οικολογική συνείδηση, που ενεργοποιείται, παρεμβαίνει και μας σώζει από εκατομμύρια κορμούς που θα γίνονταν χριστουγεννιάτικες κάρτες παλαιάς κοπής, δηλαδή χάρτινες, ωστόσο οι Κύπριοι θεωρούν πιο ζεστή χειρονομία την ανταλλαγή καρτών για να ευχηθούν στους αγαπημένους φίλους και συγγενείς "Καλή Πρωτοχρονιά". 


Από την άλλη, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο θα ήταν ό,τι πρέπει, αφού οι χαλεποί καιροί που διανύουμε επιβάλλουν λιτότητα. Αυτή η δικαιολογία ευσταθεί περισσότερο, διότι μία καλή κάρτα κάνει από 1 έως 3 ευρώ και μαζί με το γραμματόσημο επί τόσες κάρτες που θα ταχυδρομηθούν, το κόστος ανεβαίνει.

ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Αδιαμφισβήτητα, η έξαρση της τεχνολογίας και η εισαγωγή του διαδικτύου στη ζωή μας ήταν μια επανάσταση, μια έκρηξη που σηματοδότησε τη μετάβαση από μια εποχή στην άλλη. Αποτέλεσε μία πραγματική ρήξη με έναν ολόκληρο πολιτισμό. Στην Κύπρο, όμως, τι ρόλο παίζει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο; Οι απόψεις διίστανται, αλλά όσοι εξέφρασαν την άποψή τους, κλίνουν προς το γεγονός ότι οι Κύπριοι είναι διατεθειμένοι να αφιερώσουν χρόνο και χρήμα στους αγαπημένους τους, στέλνοντας, αλλά και δίνοντας χέρι με χέρι, την παραδοσιακή κάρτα. Απεναντίας, για τις ευχές στους γνωστούς οι Κύπριοι προτιμούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και τα SMS. Από την άλλη, η στροφή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για ορισμένους, καταδεικνύει, ίσως, ακόμη πιο θεαματικά τη ραγδαία αλλαγή στη διαχείριση του προσωπικού χρόνου και στον εγκιβωτισμό όλων των κοινωνικών δραστηριοτήτων στα λίγα εκατοστά απόσταση που χωρίζει το χρήστη από την οθόνη του υπολογιστή. 

«Είναι σχεδόν βέβαιο ότι, στο πολύ εγγύς μέλλον ένα ισχυρό κύμα νοσταλγίας για την "κουλτούρα του χαρτιού" θα καταλάβει τον κόσμο», έλεγε πρόσφατα ένας πανεπιστημιακός και αυτό φαίνεται να απέχει από την κυπριακή πραγματικότητα, τουλάχιστον προς το παρόν. Αν και κάποιοι υποστηρίζουν ότι γύρω στο 2050 μπορεί να υπάρχουν ουρές για μια έκθεση με υποθετικό τίτλο, «τότε που τα ταχυδρομεία σφράγιζαν εκατομμύρια πρωτοχρονιάτικες κάρτες», σήμερα, παρά την οικονομική κρίση, στάλθηκαν κάρτες και μάλιστα περισσότερες από πέρσι.

Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΥΧΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ... ΕΧΕΙ ΚΑΤΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Παρότι η «επανάσταση» της ψηφιακής ευχής, σύμφωνα με πολλούς, αντιπροσωπεύει κάτι το απρόσωπο, η αμεσότητα διασώζεται κάπως από τις ηλεκτρονικές εικαστικές ευχές που προϋποθέτουν προσωπική αισθητική, χρόνο και κόπο. Ωστόσο, τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την προσωπική επαφή. Άλλωστε, αν κάνει κάτι εντύπωση σε μία ηλεκτρονική ευχή, αυτό κρατάει ένα δευτερόλεπτο και μετά γίνεται «αέρας». Με άλλα λόγια, οι πρωτοχρονιάτικες ψηφιακές ευχές τους είναι απλώς μικρά, μηχανικά κλικ, που χάνονται, όπως ένα αστεράκι που πέφτει.

7,5 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ…
Η ταχυδρομική επιθεωρήτρια Αφροδίτη Χ’’Ιωάννου, μιλώντας στη «Σ», τόνισε ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια σταθεροποίηση σε ό,τι αφορά τον όγκο του παραδοσιακού ταχυδρομείου, ωστόσο επισήμανε ότι στο άμεσο μέλλον αναμένεται μείωση, η οποία αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην υποκατάσταση από την τεχνολογία (e-mail, κινητή τηλεφωνία, τηλεματική κ.τ.λ.), καθώς και στη γενικότερη κρίση. Παρ' όλα αυτά, η κ. Χ’’Ιωάννου είπε ότι, παρουσιάζεται μια αύξηση στον αριθμό των δεμάτων και μικροδεμάτων, που οφείλεται στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και την ευρεία χρήση του διαδικτύου. «Η αγορά προϊόντων, μέσω του διαδικτύου, έχει ταυτόχρονα δημιουργήσει και την ανάγκη γρήγορης και ασφαλούς διακίνησης και παράδοσής τους από τον πωλητή στον αγοραστή και εδώ ακριβώς έρχονται να επιτελέσουν αυτόν το ρόλο τα ταχυδρομεία», κατέληξε η κ. Χ’’Ιωάννου.


ΓΚΑΛΟΠ
Τα στοιχεία του ταχυδρομείου καταδεικνύουν ότι οι Κύπριοι μένουν πιστοί στο παραδοσιακό ταχυδρομείο. Με την επιφύλαξη ότι, δεν πρόκειται για εταιρική αλληλογραφία, αλλά για προσωπική αλληλογραφία, αυτή η διαπίστωση επιβεβαιώνει ότι, δεν μπορεί να χαθεί το παραδοσιακό ταχυδρομείο. Αυτή η διαπίστωση βέβαια, μπορεί να εξαρτάται από την ηλικία, δηλαδή οι μεγαλύτεροι, οι οποίοι δεν γνώρισαν το διαδίκτυο, να μην είναι εξοικειωμένοι με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Ωστόσο, ένα μικρό γκάλοπ που διεξήγαγε η «Σ», αποδείχθηκε ότι το παραδοσιακό ταχυδρομείο παραμένει μια σταθερή αξία στη ζωή των Κυπρίων, μικρών και μεγάλων.

Η ΚΑΡΤΑ ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΩ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ
Θέκλα Κυριάκου: «Μου αρέσει να στέλνω κάρτες στους αγαπημένους μου συγγενείς και φίλους στις γιορτές. Έτσι τους δείχνω την αγάπη μου. Επενδύω το χρόνο μου διαλέγοντας μια ωραία κάρτα που ταιριάζει στην προσωπικότητα των κοντινών μου προσώπων. Οι γιορτές και ειδικά η Πρωτοχρονιά, είναι ένα κίνητρο για μένα να εκφράσω την αγάπη μου και την αφοσίωση στους ανθρώπους που είναι στο πλάι μου και μου συμπαραστέκονται σε δύσκολες στιγμές, αλλά και συμμερίζονται τη χαρά μου σε ευχάριστες στιγμές. Αυτή τη συνήθεια, να δίνω κάρτες σε κοντινά μου άτομα, την απέκτησα από τότε που ήμουνα μαθήτρια στο Δημοτικό και καθόμουν και επεξεργαζόμουνα τις κάρτες. Μάλιστα, δημιουργούσα και δικές μου, γιατί ήταν ένας τρόπος να ευχαριστήσω τους συμμαθητές μου, τις συμμαθήτριες και τη δασκάλα μου και να τους δείξω ότι τους εκτιμώ και τους σέβομαι. Ε-mail και ψηφιακές ευχές θα στείλω μόνο σε άτομα που δεν βρίσκονται στο στενό μου κύκλο, και θα στείλω απλά για τυπικούς λόγους».

«ΔΙΝΩ ΚΑΡΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΚΟΝΤΙΝΟΥΣ ΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ»
Αγνή Κοντόγεβα: «Είμαι από τη Λετονία και η συνήθεια για ανταλλαγή ευχών κατά την Πρωτοχρονιά είναι κάτι σαν πατροπαράδοτο έθιμο. Δεν ανταλλάσσουμε ευχές μέσω καρτών μόνο τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, αλλά με κάθε ευκαιρία, είτε σε ονομαστική εορτή, είτε σε μια επιτυχία, όπως σε έναν διορισμό, είτε στην αφυπηρέτηση ενός ατόμου. Ειδικά εγώ, είμαι πολύ προσκολλημένη σ’ αυτό το έθιμο, γιατί είμαι μακριά από την πατρίδα μου και οι κάρτες είναι ένας τρόπος επικοινωνίας, ένας τρόπος να τους δείξω πόσο πολύ τους αγαπώ. Στους γνωστούς και στους ανθρώπους που δεν είναι τόσο κοντά μου, απλά στέλνω ένα e-mail, δεν αφιερώνω χρόνο και χρήμα για άτομα που δεν είναι κοντά μου. Οι κάρτες και το χαρτί επιβάλλονται και έχει στηθεί μια ολόκληρη επιχείρηση πίσω από το χάρτινο πολιτισμό».

ΠΗΓΗ: SIGMALIVE.COM

21 σχόλια:

  1. Κάθε χρόνο τηρώ το έθιμο της αποστολής κάρτας στ' αγαπημένα μου πρόσωπα τις άγιες ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Για μένα αποτελεί μια ευχάριστη υποχρέωση και βρίσκω πάντα το χρόνο να τις στείλω εγκαίρως. Η επιλογή της φωτογραφίας της κάρτας γίνεται πάντα με γνώμονα την προσωπικότητα του παραλήπτη και τη σχέση που με συνδέει μαζί του (συγγένεια, φιλία, οικογενειακή ή συναδελφική σχέση, κ.λπ.), το φύλο, την οικογενειακή του κατάσταση, την ηλικία του. Τις περισσότερες φορές οι ευχές μου είναι αγαπημένες κρητικές μαντινάδες, λόγω καταγωγής, που με εκφράζουν απόλυτα...
    Όπως και να' χει, αυτό είναι το μικρό αγαπημένο μου δωράκι και δεν σας κρύβω, πως όσοι ανταποδίδουν τις ευχές τους με τη δική τους καρτούλα, μου δίνουν απίστευτη χαρά!!! Γίνομαι παιδί κι εγώ και τις στολίζω σε κάθε όμορφη γωνιά του σπιτιού μου...
    Φυσικά, η τεχνολογία (κινητά, mail) είναι η εύκολη λύση για όλους, γρήγορη και άμεση, αλλά… μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις… Πατροπαράδοτο έθιμο η αποστολή χριστουγεννιάτικης/πρωτοχρονιάτικης κάρτας, που δεν θέλω να το αφήσω πίσω, γιατί σίγουρα θα μ’ αφήσει κι αυτό…
    Καλά Χριστούγεννα να περάσετε όλοι, με πολλή αγάπη και όμορφες ζεστές στιγμές!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα συμφωνησω με το κειμενο. Οντως η αποστολη των χριστουγεννιατικων καρτων αποτελει εθιμο που ακομα και σημερα συνεχιζει να υπαρχει και να χαριζει χαμογελα σε πολλες οικογενειες. Ειναι ενας τροπος να κραταμε την επαφη με ατομα που αγαπαμε καθως επισης και μια πολυ καλη επιλογη να κανουμε τις ευχες μας πιο προσωπικες, σε αντιθεση με την αποστολη απροσωπων συνηθισμενων ηλεκτρονικων μηνυματων. Καλα χριστουγεννα σε ολους τους αναγνωστες των ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΜΟΓΕΛΩΝ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιωργος ΡαπουσηςΣάββατο, 10 Δεκεμβρίου, 2011

    ΚΥΡΙΕ ΩΡΑΙΟΣ Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ! ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πόπη μου καλησπέρα!
    Είναι μια πολύ όμορφη συνήθεια και μπορώ να πω μια τελετουργία η επιλογή της κάρτας ,το γράψιμο, η αποστολή. Υστερα όταν φτάνει στον παραλήπτη,αλλη μια μικρη τελετουργία ξεκινά κι εκει...
    Τα ηλεκτρονικά μηνύματα ,όσα πλεονεκτήματα κι αν έχουν, δυσκολα θα μπορούσε κανείς να τα δέσει με μια κορδελίτσα και φυλάξει σε ένα κουτί για χρόνια,ώσπου να κιτρινίσουν!
    Να έχετε μια όμορφη κυριακή!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΕΓΩ ΠΑΝΤΑ ΠΙΣΤΕΥΑ ΠΩΣ ΑΝ ΣΤΕΛΝΕΙΣ ΜΙΑ ΚΑΡΤΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΑ ΑΓΑΠΗΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η καρτα ειναι ενα πολυ ωραιο εθιμο επισης ειναι ενα καλο δωρο για τα αγαπημενα μας προσωπα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η καρτα ειναι ενα πολυ χρησιμο εθιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΕΥΧΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΩΠΟ. ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΜΙΑ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΗ ΚΑΡΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ ΜΑΣ. ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ ΑΥΤΟ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ ΝΑ ΚΑΝΩ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κυριε πολυ ωραια αναρτηση για την χριστογεννιατικη καρτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥΤετάρτη, 14 Δεκεμβρίου, 2011

    ΕΓΩ ΣΥΝΗΘΩΣ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΠΡΟΤΙΜΩ ΝΑ ΣΤΕΛΩ ΚΑΡΤΕΣ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΤΗΡΩ ΤΟ ΕΘΙΜΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΣΟΦΙΑ ΓΙΑΤΙ,ΝΑ ΣΤΕΛΝΕΙΣ ΜΙΑ ΚΑΡΤΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΑ ΑΓΑΠΗΣ.ΕΠΙΣΗΣ ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΥΛΟ ΓΙΑΤΙ,Η ΚΑΡΤΑ ΕΝΑΙ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΔΩΡΟ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΑΙΜΙΛΙΑ ΑΓΓΕΛΟΒΑΤετάρτη, 14 Δεκεμβρίου, 2011

    ΚΥΡΙΕ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Συμφωνώ απολύτως μαζί σου Μαρία για αυτά που λες για τις ευχές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σοφια συμφωνω απολυτα μαζι σου,οι καρτες πια δεν εχουν τοση μεγαλη σημασια.Αλλα στην πραγματικοτητα ειναι ενα ωραιο συναισθημα.Μπραβο σου για το καταπληκτικο σου σχολιο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Συμφωνω μαζι σου Μαρια γιατι τωρα πια κανενας δεν ασχολειται με το να γραφει και να φτιαχνει καρτες, αφου εχει μπροστα στα χερια του τη φοβερη τεχνολογια, που ολα εκει γινονται για δευτερολεπτα. Μ'αρεσει πολυ το σχολιο σου! Μπραβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΕΓΩ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΣΟΦΙΑ,ΓΙΑΤΙ ΟΝΤΩΣ ΤΟ ΝΑ ΣΤΕΛΝΕΙΣ ΜΙΑ ΚΑΡΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΑ ΑΓΑΠΗΣ.ΒΕΒΑΙΑ ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΜΕΣΑ Η ΚΑΡΤΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΕΜΕΝΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΝΑ ΣΤΕΛΝΩ ΚΑΡΤΕΣ ΣΕ ΜΑΚΡΙΝΟΥΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ!ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΩΡΑΙΟ,ΠΙΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΖΕΣΤΟ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ ΕΤΣΙ...ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΤΗΡΟΥΜΕ ΤΟ ΕΘΙΜΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΚΥΡΙΕ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΟΤΑΝ ΣΤΕΛΝΕΙΣ ΜΙΑ ΚΑΡΤΑ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙΣ ΑΓΑΠΗ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αγαπημένη μου Νίκη, είναι τόσο ρομαντική η περιγραφή σου σχετικά με τη φύλαξη των χριστουγεννιάτικων καρτών σε κουτί, μαζί με την κορδελίτσα τους!
    Γι' αυτό λοιπόν εμείς το έθιμο το συνεχίζουμε για να δίνουμε και να παίρνουμε χαρά!
    Καλή Κυριακή και σε σένα, σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ούτε το ένα ούτε το άλλο Αντώνη, τηλέφωνο. Καλά Χριστούγεννα με υγεία!!!!

    Εστάλη στο facebook
    https://www.facebook.com/PaidikaXamogelaAntonisKrasakis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Margarita σημασία έχει να θυμόμαστε τους αγαπημένους μας αυτές τις μέρες και να μην τους ξεχνάμε... Και το τηλέφωνο είναι το πιο άμεσο και ζωντανό μέσο επικοινωνίας! Σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου! Καλές γιορτές να περάσεις με όσους αγαπάς!
      Αντώνης

      Διαγραφή

Καλώς ήρθατε στα «ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ»! Το ιστολόγιο ενημερώνεται με πολλή αγάπη και σεβασμό στους μικρούς μας φίλους. Κάθε σελίδα του συμπληρώνεται με μεράκι, όπως ένα παιδικό βιβλίο, φροντίζοντας ώστε να είναι καλαίσθητο κι ευχάριστο στα μάτια τους. Σας ευχαριστούμε που ομορφαίνετε την παρέα μας και μας δείχνετε την αγάπη σας με τα ευγενικά και ενθαρρυντικά σας σχόλια!