Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΟΙΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ;

Μια σωστή διατροφή μπορεί να βοηθήσει τη μνήμη του παιδιού σας. Μη διστάζετε να εμπλουτίζετε καθημερινά τα γεύματα του παιδιού με τροφές, οι οποίες, όχι μόνο θα του προσφέρουν μια υγιεινή διατροφή, αλλά θα βοηθήσουν τη μνήμη του. Ειδικότερα, το τελευταίο είναι σημαντικό, μιας και το παιδί οφείλει να θυμάται δεδομένα, τα οποία μαθαίνει στο σχολικό περιβάλλον. Βάλτε στη διατροφή του παιδιού σας τις παρακάτω τροφές και θα αποκτήσει μνήμη – σφουγγάρι.
 

Η μνήμη των παιδιών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη διατροφή τους. Υπάρχουν σίγουρα τροφές που βοηθούν στην ενίσχυση της μνήμης τους. Παρακάτω θα δείτε τροφές που θα πρέπει να συνοδεύουν τη διατροφή του παιδιού, βοηθώντας την ενίσχυση της μνήμης του.

  • Φρούτα και λαχανικά έχουν ευεργετική επίδραση στη μνήμη, χάρη στις πολλές αντιοξειδωτικές τους ουσίες. Δώστε στο παιδί φρέσκα φρούτα και χυμούς (2-3 μερίδες την ημέρα) και 2 σαλάτες ημερησίως.
  • Όσπρια 1-2 φορές την εβδομάδα.
  • Φυτικές ίνες (πλήρες ψωμί και δημητριακά, ακατέργαστο ρύζι, ζυμαρικά, πατάτες με τη φλούδα).
  • Τροφές πλούσιες σε ω-3 (σολομό, πέστροφα, ρέγκα, τόνο, σαρδέλα, σκουμπρί, σπανάκι) 1-2 φορές την εβδομάδα.
  • Κόκκινο κρέας και πουλερικά (άπαχα) 1 φορά την εβδομάδα.
  • Τροφές πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β (γάλα και γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, δημητριακά ολικής άλεσης).
  • Ελαιόλαδο κατά προτίμηση, αντί για άλλες λιπαρές ύλες.
  • Μέλι, γιατί ανεβάζει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, η οποία θεωρείται το κύριο καύσιμο του εγκεφάλου. Ξηρούς καρπούς (καρύδια, αμύγδαλα).


ΜΙΚΡΑ ΤΙPS

ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΤΡΟΦΩΝ
Μια διατροφή είναι πλούσια, αν σε αυτή συμπεριλαμβάνουμε τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφών. Για παράδειγμα, βάλτε στη ζωή των παιδιών σας δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, ψάρια, πουλερικά και άπαχο κρέας.

ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΣΥΧΝΑ ΓΕΥΜΑΤΑ
Ο οργανισμός έχει την ανάγκη από μικρά, θρεπτικά σνακ, τα οποία να είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, φρούτα, χυμοί, δημητριακά, γαλακτοκομικά και μικρές ποσότητες μελιού και ζάχαρης. Προσοχή στα μεγάλα γεύματα. Μειώνουν, όχι μόνο την παροχή αίματος στον εγκέφαλο των παιδιών, αλλά και την απόδοση των παιδιών, σε όποια δραστηριότητα και αν επιδίδονται.

ΠΡΩΙΝΟ
Το πρωινό είναι το πιο βασικό γεύμα, αφού μέσα από έρευνες φαίνεται πως αυξάνει την πρόσφατη μνήμη, τη συγκέντρωση, κάνοντας την απόδοση των παιδιών να είναι ψηλότερη. Το πρωινό είναι απαραίτητο, αφού ο οργανισμός χρειάζεται τροφή μετά από τη βραδινή αποχή από το φαγητό, εξαιτίας του ύπνου.

ΠΗΓΗ: OFFSITE.COM

8 σχόλια:

  1. τέλειες συμβουλές.. θα τις χρειαστώ κι εγώ.. για ενίσχυση μνήμης!!
    Πολύ μας βοηθάτε κι εμάς, αγαπητά ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαιρόμαστε πολύ γι' αυτό, αγαπημένη μας φίλη!!!
      Αντώνης

      Διαγραφή
  2. Πολύ χρησιμες συμβουλές!

    Αντωνη μου, αν και καθυστερημένα, στέλνω τις ευχές μου για καλή και δημιουργική σχολική χρονιά! Συνέχισε με το ίδιο κέφι και την ίδια αγαπη προς τα παιδιά το έργο σου. Όσο οι συνθήκες δυσκολεύουν τόσο περισσότερο πρέπει να προσπαθούμε όλοι για το καλύτερο!

    Φιλιά πολλά και στους τρεις σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη φίλη Νίκη, σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου! Εύχομαι κι εγώ με τη σειρά μου καλή σχολική χρονιά και στα τρία (3) σου παιδάκια. Να έχουν υγεία, όρεξη και αγάπη για το σχολείο!!!

      Πραγματικά, έτσι είναι! Όπως τα λες... Απαιτείται μεγαλύτερη προσπάθεια και καθημερινός αγώνας από όλους μας, όσο οι συνθήκες δυσκολεύουν. Όμως εμείς δεν... μασάμε, έτσι; Μας αρέσουν τα δύσκολα!!!

      Φιλιά κι από εμάς στην όμορφη οικογένειά σου!
      Αντώνης

      Διαγραφή
  3. Αντώνη μου,πολύ καλές οι πληροφορίες για το ρόλο που παίζει ηκαλή διατροφή στην μνήμη του παιδιού.Δεν μου λες όμως δεν υπάρχει κάποια άλλη αναρτησούλα που να μας πληροφορεί για το πως να σταθεροποιηθεί η μνήμη στα "μεγάλα παιδιά;"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Ευσταθία! Σίγουρα, οτιδήποτε είναι καλό για τα παιδιά, χρησιμεύει και στους μεγάλους! Δεν μένει λοιπόν, παρά να φροντίσουμε, έτσι ώστε στη διατροφή μας να συμπεριλάβουμε όλα εκείνα που βοηθούν στην μνήμη των παιδιών. Εξάλλου, κι εσύ Ευσταθία, είσαι πάντοτε παιδί!
      Αντώνης

      Διαγραφή
  4. Σε ευχαριστώ πολύ.Η αλήθεια είναι πως κάθε δεκαετία που περνά από πάνω μου με ωριμάζει πιο πολύ,όπως συμβαίνει με όλους μας και συγχρόνως με κάνει να νοιώθω ακόμη πιο παιδί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλώς ήρθατε στα «ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ»! Το ιστολόγιο ενημερώνεται με πολλή αγάπη και σεβασμό για τους μικρούς μας φίλους. Κάθε σελίδα του συμπληρώνεται με μεράκι, όπως ένα παιδικό βιβλίο, για να είναι όμορφο και ευχάριστο στα μάτια τους. Σας ευχαριστούμε που ομορφαίνετε την παρέα μας και μας δείχνετε την αγάπη σας με τα ευγενικά και ενθαρρυντικά σας σχόλια!!!