Κυριακή, 7 Οκτωβρίου 2012

Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ


Δώσε μου, Κύριε, απλότητα και βάθος. 
Κάνε να μην είμαι περίπλοκος, 
ούτε κοινότυπος στο καθημερινό μου μάθημα.

Κάνε να υψώνω τα μάτια 
πάνω από το πληγωμένο μου στήθος,
μπαίνοντας κάθε μέρα στην τάξη μου.

Ας μη φέρνω μαζί μου στην έδρα 
τις μικρές μου υλικές μέριμνες,
τις κωμικές λύπες μου.

Κάμε το χέρι μου
ελαφρότερο στην τιμωρία
και απαλότερο στο χάδι.

Ας επιπλήττω απρόθυμα,
για να 'μαι βέβαιος 
πως τιμωρώ από αγάπη. 
 
Το πλινθόκτιστο σχολείο μου 
ας είναι καμωμένο από πνεύμα.

Οι φλόγες του ενθουσιασμού μου 
ας γεμίζουν τη φτωχή του είσοδο,
τη γυμνή αίθουσά του.
 

Η καρδιά μου ας είναι στήλη του, 
η πιο δυνατή και η θέλησή μου 
χρυσάφι καθαρότερο 
απ' τις κολώνες των πλούσιων σχολείων.

GABRIELA MISTRAL

5 σχόλια:

  1. Υπεροχη!!! Πρώτη φορά τη βλέπω!! Να σαι καλα!!! Καλή εβδομάδα εύχομαι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι υπέροχοι στίχοι της προσευχής αυτής, είναι γραμμένοι από τη βραβευμένη με Νόμπελ ποιήτρια, Γκαμπριέλα Μιστράλ. Σ' ευχαριστώ πολύ, Σοφοκλή! Να περνάς όμορφα!
      Αντώνης

      Διαγραφή
  2. Πολλή καλή.
    "Κάνε το χέρι μου ελαφρότερο στην τιμωρία
    και απαλότερο στο χάδι".
    Αναρωτιέμαι όμως αν κάποτε, ο τρόπος αντιμετώπισης των δασκάλων προς τους μαθητές ήταν λίγο βάρβαρος;Μήπως τό χέρι ήταν λίγο βαρύ;Λίγο πολύ όλοι το γευτήκαμε.Από την άλλη πλευρά όμως υπάρχει και μια παροιμία που λέει: Ο φόβος φυλάει τα έρημα.Οπότε καταλήγουμε στο συμπέρασμα.Κάποιες φορές το χέρι του δάσκαλου πρέπει να είναι βαρύ.
    ΦΙΛΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η χειροδικία του δασκάλου προς το μαθητή είναι απαράδεκτη ενέργεια και απαγορεύεται αυστηρά από τους νόμους της πολιτείας. Μέσα από τους στίχους αυτής της προσευχής τονίζεται η σχέση αγάπης που πρέπει να συνδέει το δάσκαλο με τους μαθητές. Ο δάσκαλος όμως οφείλει να περάσει και το μήνυμα σε αυτούς, ότι υπάρχουν και όρια... Χαρακτηριστικός είναι άλλωστε και ο στίχος: "Ας επιπλήττω απρόθυμα, για να 'μαι βέβαιος πως τιμωρώ από αγάπη."
      Αντώνης

      Διαγραφή
  3. ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλώς ήρθατε στα «ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ»! Το ιστολόγιο ενημερώνεται με πολλή αγάπη και σεβασμό στους μικρούς μας φίλους. Κάθε σελίδα του συμπληρώνεται με μεράκι, όπως ένα παιδικό βιβλίο, φροντίζοντας ώστε να είναι καλαίσθητο κι ευχάριστο στα μάτια τους. Σας ευχαριστούμε που ομορφαίνετε την παρέα μας και μας δείχνετε την αγάπη σας με τα ευγενικά και ενθαρρυντικά σας σχόλια!