Παρασκευή, 7 Δεκεμβρίου 2012

"Η ΑΛΦΑΒΗΤΑ ΔΙΧΩΣ ΡΟ"

«Τι καλά που θα 'ταν να μην είχε η αλφαβήτα γο!», σκέφτεται η Κατερίνα που δεν μπορεί να πει σωστά το ρο. 


Αλφαβήτα δίχως ρο
το κεφάλι σου ξερό. 

Αλφαβήτα δίχως ρο
πού θα βρεις Κατερινιώ;

Πες τρομπόνι και τριζόνι
να γλιτώσεις το καψόνι.

Γελούσαν και διασκέδαζαν τα παιδιά της γειτονιάς και καθόλου δεν τα ένοιαζε αν έκαναν σε κάποιον κακό. Η μικρή Κατερίνα το 'βαζε στα πόδια και κρυβόταν στο σπίτι της. Κι ούτε να παίζει με τα γειτονοπούλα ήθελε, ούτε να μιλάει. Κλειστό το κρατούσε όλη τη μέρα το στόμα της, γιατί πολύ πολύ ντρεπόταν που μιλούσε ψευδά.

Κάποιες μέρες πήγαινε και καθόταν μόνη κάτω από τον πλάτανο της γειτονιάς. Άκουγε τα πουλιά που κελαηδούσαν κρυμμένα στις φυλλωσιές του και γέμιζε χαρά η καρδιά της. Τα πουλιά την άκουγαν να τραγουδάει με την ψευδή φωνούλα της και δεν την κορόιδευαν.

Η Κατερίνα αγαπούσε πολύ τον πλάτανο που ήταν πολύ πολύ μεγάλος. Αυτό, βέβαια, το χρωστούσε στα γάργαρα νερά της πηγής που κυλούσαν δίπλα του και τον πότιζαν μέρα νύχτα. Κι αυτός, όλο μεγάλωνε, μεγάλωνε... Τα κλαδιά του άγγιζαν τα σύννεφα. Εκείνα τα σύννεφα που καμιά φορά κατέβαιναν χαμηλά χαμηλά στη γη, για να δουν αν οι άνθρωποι στο χωριό της μικρής Κατερίνας είναι αγαπημένοι και μονιασμένοι μεταξύ τους.

«Όχι! δεν είναι αγαπημένοι και μονιασμένοι μεταξύ τους», είπαν τα πουλιά στα σύννεφα. «Η μικρή Κατερίνα είναι λυπημένη, γιατί μερικά παιδιά της γειτονιάς την κοροϊδεύουν που δεν μπορεί να πει το ρο».

Και τότε τα σύννεφα θύμωσαν. Κατέβηκαν πολύ πολύ χαμηλά. Κι έγινε ξαφνικά μια τέτοια ομίχλη, που τα παιδιά της γειτονιάς έχασαν τα τόπια μέσ' από τα χέρια τους. Και δεν τα ξαναβρήκαν ποτέ, όσο κι αν έψαξαν.

Αυτό έγινε μια, έγινε δυο, έγινε τρεις φορές, ώσπου εκείνα τα παιδιά, τα πειρα­χτήρια, κατάλαβαν τι ήθελαν να τους πουν τα θυμωμένα σύννεφα. Κι από τη μέρα εκείνη, έπαψαν να πειράζουν τη μικρή Κατερίνα.

ΠΕΠΗ ΔΑΡΑΚΗ

8 σχόλια:

  1. Μακαρι να σταματουσαν τοσο ευκολα φιλε Αντωνη τα πειραχτηρια ,αλλα το συνεχιζουν γιατι δεν ξερουν το κακο που κανουν
    συγχορεμενα ναναι ομως γιατι ειναι ΠΑΙΔΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρήνη μου, πράγματι τα παιδιά στις μικρές ηλικίες δύσκολα αποδέχονται τη διαφορετικότητα, αλλά σε κάθε περίπτωση το κάνουν χωρίς ίχνος κακίας. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι γονείς και οι δάσκαλοι οφείλουν να διδάξουν κατάλληλα τα παιδιά, ότι θα πρέπει να σέβονται και να αποδέχονται τους ανθρώπους όπως είναι! Έτσι δίνεται η δυνατότητα και στα παιδιά εκείνα που έχουν το μικρό ή μεγάλο τους πρόβλημα, να το συνειδητοποιήσουν και να το παλέψουν όσο μπορούν και να βελτιωθούν, χωρίς να απογοητεύονται από την αρνητική κριτική των συμμαθητών τους.
      Σ' ευχαριστώ θερμά για την επίσκεψή σου!
      Αντώνης

      Διαγραφή
  2. τι όμορφο.... δύσκολο να σε κοροϊδεύουν.. έχω μαθητή ... που δεν λέει καθόλου το ρ... το παραλείπει... π.χ.. νεο... ούτε καν νεγο!!!!...

    πολύ όμορφες εικόνες.. τυχερή η Κατερίνα!! έχει άνω βοήθεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μέσα από αυτήν την μικρή ιστορία, αγγίξαμε ένα πρόβλημα που απασχολεί πολλούς γονείς! Χρειάζεται έγκαιρη αντιμετώπιση από ειδικούς και το πρόβλημα ξεπερνιέται! Παρασκευή μου, είναι πολύ άσχημο να κοροϊδεύουν τα παιδιά τους συμμαθητές τους και με αυτόν τον τρόπο να πληγώνουν και να πληγώνονται!

      Διαβάζοντας το παραπάνω κείμενο, ελπίζω όλοι να προβληματιστήκαμε και να βγάλαμε τα συμπεράσματά μας!
      Καλή εβδομάδα να έχεις!
      Αντώνης

      Διαγραφή
  3. KAI MENA O DIKOS MOY ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΕΙ ΚΑΛΑ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΒΟΗΘΕΙΑ;ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΘΑ ΠΑΕΙ ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή φίλη, Μαίρη, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να εκτιμηθεί η ομιλία του παιδιού που δεν μπορεί να πει το «ρ», λίγους μήνες πριν πάει στην Α' τάξη και να αποφασιστεί εάν χρειάζεται θεραπευτική παρέμβαση. Σε πολλές περιπτώσεις έχει δοθεί επιπλέον χρόνος στο παιδί, μήπως και βελτιωθεί.

      Την Τρίτη 11/12 θα γίνει στα "ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ" σχετική ανάρτηση με αυτό το θέμα, το οποίο ενδιαφέρει πολλούς γονείς που ανησυχούν για τα παιδιά τους.

      Ευχαριστώ για την επικοινωνία σου μαζί μου και θα χαρώ να σε ξαναδώ!
      Αντώνης

      Διαγραφή
  4. και ο δικός μου είναι 5 ετών και αντικαθιστά το ρ με το λ όταν τον πιέζω να το προφέρει σωστά ακούγεται περισσότερο σαν το γαλικό που αναφέραται στο παραπάνω κείμενο πρέπει να αρχίσει τα μαθήματα λογοθεραπείας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ φίλε/η, θα σε συμβούλευα να ενημερωθείς σχετικά, διαβάζοντας και την ανάρτηση, με θέμα: ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΔΕ ΛΕΕΙ ΤΟ «Ρ». ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΗΣΥΧΗΣΩ; στο σύνδεσμο http://akrasakis.blogspot.gr/2012/12/blog-post_11.html

      Πριν την είσοδο στο δημοτικό σχολείο η ομιλία κάθε παιδιού θα πρέπει να έχει ξεκαθαρίσει εντελώς, έτσι ώστε να μπορέσει το παιδί να μυηθεί με επιτυχία στην ανάγνωση και τη γραφή, να μη μεταφέρει δυσκολίες του προφορικού λόγου και στο γραπτό. Σε κάθε περίπτωση, αν το παιδί σου αρνείται πεισματικά να εξελίξει το λόγο του, θα πρέπει να συμβουλευτείς λογοθεραπευτή. Σ' ευχαριστώ για την επικοινωνία!
      Αντώνης

      Διαγραφή

Καλώς ήρθατε στα «ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ»! Το ιστολόγιο ενημερώνεται με πολλή αγάπη και σεβασμό στους μικρούς μας φίλους. Κάθε σελίδα του συμπληρώνεται με μεράκι, όπως ένα παιδικό βιβλίο, φροντίζοντας ώστε να είναι καλαίσθητο κι ευχάριστο στα μάτια τους. Σας ευχαριστούμε που ομορφαίνετε την παρέα μας και μας δείχνετε την αγάπη σας με τα ευγενικά και ενθαρρυντικά σας σχόλια!