Κυριακή, 12 Μαΐου 2013

ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ

Impressive Mothers Day Photo

ΣΤΗ ΓΛΥΚΙΑ ΜΑΝΟΥΛΑ
(Αθηνά Δρόσου-Μάλλιου)

Μικρό παιδί στο λίκνο μου γλυκά μου τραγουδούσε,
η στοργική μανούλα μου και με γλυκοφιλούσε.
Με τ' όμορφο τραγούδι της μ' αποκοιμούσ' αγάλι,
στου παραδείσου τους ανθούς, πιστά στο προσκεφάλι.

Κι όταν τα μάτια άνοιγα γεμάτ' ανησυχία,
 στη ζεστασιά του κόρφου της ζητούσα προστασία.
Το μητρικό το γάλα της, το απαλό της χάδι,
πολύ πολύ μ' εθέριευαν, αγνό, χωρίς ψεγάδι.

Εκείνη μ' εστήριξε στα πρώτα βήματά μου,
τα πρώτα λόγια εσφύριξε στα βρεφικά αυτιά μου.
 Κι όταν εμεγάλωσα με σάκα και βιβλίο,
απ' το χεράκι μ' έφερε στ' αγαπητό σχολείο.

Η στοργική της η καρδιά ποτέ δε λησμονά,
πως έχει χρέος ηθικό στον κόσμο ν' αγρυπνά.
Κι όταν μονάχο βρίσκομαι μέσα σ' αυτή τη ζήση,
το μητρικό το φίλτρο της τρέχει να με βοηθήσει.

Γι' αυτό κι εγώ σαν γνωστικό παιδάκι στο σχολείο,
τη μητερούλα θ' αγαπώ εις όλο μου το βίο.
Μ' ευγνωμοσύνη περισσή και ξέχωρη λατρεία,
Μανούλα θα 'σαι στη ζωή εικόνα θαυμασία.

Δέξου μανούλα μου χρυσή τ' αγνά αυτά λουλούδια,
κι όλων τα χείλη προσευχή ας στείλουν στ' αγγελούδια.
«Χρόνια Πολλά» να ευχηθούν μανούλα στη γιορτή σου
κι όλα τα χείλη θε να πουν 
ΜΑΝΟΥΛΑ... την ευχή σου.     


ΣΤΗ ΜΑΝΑ
(Αθηνά Δρόσου-Μάλλιου)      

Μανούλα άστρο φωτεινό, της γης μαργαριτάρι,
που περικλείς μυστήριο κι ουράνια θεία χάρη.
Μυστήριο μέγα και τρανό στης φύσεως τους νόμους
κι απαριθμείς πάνω στη γη απείρους κληρονόμους.

Κι είσαι ανάμεσα σ' αυτούς κορών' αστραφτερή,
του κόσμου μέγας θησαυρός, βασίλισσα στη γη.
 Συ έσπειρες κι έπλασες σ' ολόκληρο το Χρόνο,
ό,τι ωραίο κι υψηλό στου πνεύματος το θρόνο.

Σαν φάρος στέκεις φωτεινός στου κόσμου τη μανία
κι οδηγείς τα πλάσματα στη στράτα την ευθεία.
Παντού σκορπάς παρηγοριά, ελπίδα, καλοσύνη,
άπειρ' αγάπη και στοργή γεμάτ' αδερφοσύνη.

Ο ίσκιος σου ο μητρικός, τον άρρωστο δροσίζει· 
καινούργια παίρνει δύναμη, νέα ζωή αρχίζει.
Σε κάθε ανθρώπινη χαρά, σε πόνο ή σε λύπη,
ΜΑΝΑ σαλεύουνε αργά τα χείλη και τα στήθη.

ΜΑΝΑ!... το παν μες στην ψυχή, ζωή, χαρά, ελπίδα,
ΜΑΝΑ!... εικόνα ακριβή, σαν εσέ άλλη δεν είδα.
ΜΑΝΑ!... άγιο φυλαχτό, βαθιά μες στην καρδιά μου,
σε κάθε βήμα μου γοργό, εσέ έχω μπρστά μου.       

Θάρρος μου δίνει άφθονο η τρυφερή μορφή σου
κι εγώ μ' αυτά τα λούλουδα έρχομαι στη γιορτή σου,
χίλια να πω ευχαριστώ και μ' άπειρη λατρεία,
ευγνωμοσύνης δάκρυα να χύσω MANA θεία  


Ευχαριστώ θερμά την κ. Σωσάνα-Άννα Μάλλιου, για την τιμητική προσφορά στα «ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ» του ανέκδοτου λογοτεχνικού έργου της μητέρας της. Μέσα από αυτό, επελέγησαν τα παραπάνω ποιήματα και είναι αφιερωμένα στη σημερινή Γιορτή της Μητέρας.           

                                                                                                      Αντώνης Κρασάκης   

8 σχόλια:

  1. χρόνια πολλά σε όλες τις μητέρες του κόσμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οτι και να γράψουμε για την μάνα ειναι λιγο να αποδώσουμε..οτι της αξιζει πραγματικα.. ας ειναι καλά ολες τους και να μας βλέπουν απο εκει ψηλα όσες μας λείπουνε...χρονια τους πολλα... τα ποιήματα για εκείνη... πανεμορφα...τρυφερά....!!!!! να ειστε καλά αγαπημενοι μου φιλοι Αντωνη και Πόπη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το ποίημα για τη μάνα πλημμυρίζει την καρδιά μας με τρυφερά συναισθήματα και δάκρυα ευγνωμοσύνης για όσα απλόχερα μας πρόσφερε. Συγχαρητήρια παιδικά χαμόγελα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι τρυφερά ποιήματα, γραμμένα με περισσή αγάπη, για ένα πλάσμα τόσο γλυκό και σπάνιο στη ζωή όλων μας, τη ΜΑΝΑ, τη ΜΑΝΟΥΛΑ, τη ΜΗΤΕΡΑ, τη ΜΑΜΑ. Θα κρατήσω την παρακάτω στροφή, ως αγαπημένη:

    "ΜΑΝΑ!... το παν μες στην ψυχή, ζωή, χαρά, ελπίδα,
    ΜΑΝΑ!... εικόνα ακριβή, σαν εσέ άλλη δεν είδα.
    ΜΑΝΑ!... άγιο φυλαχτό, βαθιά μες στην καρδιά μου,
    σε κάθε βήμα μου γοργό, εσέ έχω μπρoστά μου."

    "Χρόνια Πολλά" μανούλα μου γλυκιά!!! Σου αφιερώνω τα παραπάνω ποιήματα, με όλη μου την αγάπη! Να είσαι πάντα γερή, βράχος κρητικός και στήριγμα όλων μας!!! Η κόρη σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγχαρητήρια γιατί αναδεικνύετε με τον καλύτερο τρόπο τη μεγάλη αξία της μάνας μέσα από την πληθώρα πληροφοριών που δίνετε για το ρόλο της στην οικογένεια και στην κοινωνία. Έτσι οι μικροί φίλοι θα συνειδητοποιήσουν τη μεγάλη προσφορά της.
    Η γιορτή της μητέρας κλείνει μέσα της αγάπη, ελπίδα, χαρά, παρηγοριά, δημιουργία,προσφορά, στοιχεία που έχουμε όλοι μας ανάγκη.
    Η δημοσίευση των ποιημάτων της μητέρας μου στην πλούσια ιστοσελίδα σας, με τιμά και με συγκινεί ιδιαίτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή κ. Μάλλιου, σας ευχαριστώ πολύ για όλα όσα γράψατε. Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για μένα το γεγονός ότι μου εμπιστευθήκατε το βιβλίο με το σπουδαίο λογοτεχνικό έργο της μητέρας σας. Η δημοσίευση αυτών των ποιημάτων είναι το λιγότερο που θα μπορούσα να κάνω. Η συγκεκριμένη ανάρτηση είχε μεγάλη απήχηση στον κόσμο που μας παρακολουθεί και μας διαβάζει, καθώς τη μέρα της Γιορτής της Μητέρας η επισκεψιμότητα στα "ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ" ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, βάσει των στατιστικών στοιχείων.

      Με εκτίμηση
      Αντώνης Κρασάκης

      Διαγραφή
  6. Όμορφα ποιήματα, γεμάτα από τη ζεστασιά και το χάδι της μάνας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η μάνα είναι το στήριγμά μας κι ένας κρίκος γερός μάς κρατά δεμένους μαζί της. Ο σπουδαίος ρόλος της αποτυπώνεται τέλεια στα παραπάνω ποιήματα!

    Σας ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη και τα σχόλιά σας, καθώς και την επιλογή σας να στείλετε μέσω της ιστοσελίδας "ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ" τις όμορφες ευχές σας στις μητέρες σας! Εύχομαι καθημερινά η αγάπη σας να τις αγκαλιάζει, όπου κι αν βρίσκονται, και να παίρνετε πάντα δύναμη από εκείνες για να ξεπερνάτε κάθε δυσκολία! Είναι πραγματικά, μαγική αυτή η σχέση!!!

    Και του χρόνου μανούλες! Να είστε πάντα γερές κι ευτυχισμένες! Σας χρειαζόμαστε!
    Αντώνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλώς ήρθατε στα «ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ»! Το ιστολόγιο ενημερώνεται με πολλή αγάπη και σεβασμό για τους μικρούς μας φίλους. Κάθε σελίδα του συμπληρώνεται με μεράκι, όπως ένα παιδικό βιβλίο, φροντίζοντας ώστε να είναι καλαίσθητο κι ευχάριστο στα μάτια τους. Σας ευχαριστούμε που ομορφαίνετε την παρέα μας και μας δείχνετε την αγάπη σας με τα ευγενικά και ενθαρρυντικά σας σχόλια!