Δευτέρα, 30 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΙΩΣΕΙΣ: ΦΥΣΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ

Οι ιώσεις αγαπούν το σχολείο αφού, τόσο το κοινό κρυολόγημα, όσο και η γρίπη, στην κυριολεξία θερίζουν τους μαθητές. Ιδιαίτερα το φθινόπωρο, οι απότομες εναλλαγές της θερμοκρασίας ευνοούν την εμφάνιση των πρώτων ιώσεων, με συνέπεια, δεκάδες μαθητές να ταλαιπωρούνται από βήχα, πυρετό, καταρροή και πόνους σε όλο τους το σώμα. 


Πώς μπορούμε να θωρακίσουμε με φυσικό τρόπο τον οργανισμό του παιδιού, ώστε να μην το ρίχνει κάτω ο πυρετός; Στο επιστημονικό άρθρο που ακολουθεί θα ενημερωθείτε, τόσο για τους βασικούς κανόνες πρόληψης, όσο και για τους τρόπους ενίσχυσης του οργανισμού, χωρίς φάρμακα.

Όπως υποστηρίζει η κ. Χρυσάνθη Λαθήρα, παιδίατρος, για έναν οργανισμό ανθεκτικό στις λοιμώξεις του φθινοπώρου και του χειμώνα η σωστή διατροφή είναι απαραίτητη, αφού ισχύει ότι είμαστε ό,τι τρώμε.
  • Διατροφή πλούσια σε βιταμίνες (φρέσκα φρούτα, λαχανικά) σε αντιοξειδωτικές ουσίες (αποξηραμένα φρούτα, όπως δαμάσκηνα, σύκα, καρποί γκότζι, λαχανικά, όπως το παντζάρι ή το σέλινο ), φυτικές ίνες (δημητριακά ολικής άλεσης, νιφάδες βρώμης, ζυμαρικά ολικής άλεσης) ισορροπημένη διατροφή σε πρωτεΐνες 30%, υδατάνθρακες 55% και λίπη 15%. 
  • Ένα σωστό ημερήσιο πρόγραμμα διατροφής περιλαμβάνει πέντε γεύματα, με προέχουσας αξίας γεύμα να είναι το πρωινό του παιδιού. 
  • Με επιμονή βάζουμε καθημερινά το πρωινό γεύμα στις συνήθειες του παιδιού, γιατί με τον τρόπο αυτό ενεργοποιούμε τον μεταβολισμό του και δίνουμε την απαραίτητη ενέργεια για τις καθημερινές του δραστηριότητες. 
  • Αξίζει να ξυπνήσουμε το παιδί μας ένα τέταρτο νωρίτερα από τη συνηθισμένη ώρα, ώστε να προλάβει να πάρει το πρωινό του. Δυστυχώς, για πολλά παιδιά το πρωινό τους είναι ένα ποτήρι γάλα ή τίποτα. Η δικαιολογία ότι δεν προλαβαίνουν ή ότι τρώνε κάτι στο σχολείο πρέπει να μην υπάρχει, αρκεί να συνειδητοποιήσουν οι γονείς πόσο σημαντικό είναι για την απόδοση του παιδιού τους ένα καλό πρωινό, που ενδεικτικά μπορεί να περιλαμβάνει γάλα, μέλι, δημητριακά, φρούτο ή χυμό φρούτου. 
  • Το δεκατιανό γεύμα μπορεί να είναι φρούτο ή μία μπάρα δημητριακών.

Μαθαίνουμε στους μικρούς μαθητές να τηρούν τους κανόνες ατομικής υγιεινής.
  • Συχνό σχολαστικό πλύσιμο των χεριών, φροντίζουμε να κόβουμε κοντά τα νύχια των χεριών, τους διδάσκουμε να μην βάζουν τα χέρια στη μύτη ή στο στόμα. 
  • Όταν επιστρέφουν στο σπίτι, καλό είναι να γίνεται μπάνιο καθαριότητας και βέβαια, αλλάζουμε τα ρούχα του παιδιού, ιδιαίτερα εάν υπάρχει μικρότερο παιδί στο σπίτι.
  • Στην αρχή της σχολικής χρονιάς επισκεπτόμαστε τον παιδίατρο, ο οποίος θα μας ενημερώσει για εμβόλια που δεν έχουν γίνει, για καινούρια εμβόλια που μπορούν να γίνουν και, βέβαια, για το αντιγριπικό εμβόλιο το οποίο γίνεται κάθε φθινόπωρο στα παιδιά, ώστε να μην κολλήσουν την εποχιακή γρίπη. 
  • Φροντίζουμε να μην ντύνουμε υπερβολικά το παιδί μας. Η συνήθεια αυτή πρέπει να υιοθετηθεί από τη βρεφική ηλικία, αφού τα παιδιά που ντύνονται βαριά είναι πιο ευαίσθητα στην προσαρμογή στις αλλαγές της θερμοκρασίας και αρρωσταίνουν συχνότερα.
  • Ειδικότερα, για παιδάκια του παιδικού σταθμού, πρέπει να ελέγχεται το περιβάλλον του σταθμού, δηλαδή ο αριθμός των παιδιών σε κάθε τμήμα, αν αερίζεται ικανοποιητικά ο χώρος, αν τηρούνται κανόνες καθαριότητας.

Η άσκηση του σώματος είναι μία άριστη συνήθεια που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα του μικρού μαθητή.
  • Παροτρύνουμε, λοιπόν, το παιδί να συμμετέχει στο μάθημα της γυμναστικής στο σχολείο και να παρακολουθεί και άλλες εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες (στίβο, κολύμβηση, πολεμικές τέχνες, ποδηλασία, τένις). 
  • Αν το τελευταίο δεν είναι εφικτό για πρακτικούς λόγους, τότε το Σαββατοκύριακο μπορεί όλη η οικογένεια να έχει κάποια αθλητική δραστηριότητα.

Εδώ, να αναφερθεί η καταστροφική επίδραση που έχει στα παιδιά η εισπνοή του καπνού του τσιγάρου των γονιών τους. Το παθητικό κάπνισμα κάνει τα παιδιά ευάλωτα στις κοινές λοιμώξεις του αναπνευστικού, αφού προκαλεί βλάβη στο επιθήλιο των αναπνευστικών οδών (πνεύμονες, τραχεία, βρόγχους).

Με την άσκηση και το παιχνίδι σε ανοιχτό χώρο, βελτιώνονται οι σωματικές επιδόσεις, οι πνευματικές λειτουργίες και ο οργανισμός του παιδιού επιδέχεται την ευεργετική δράση των ενδορφινών. Είναι μία άριστη συνήθεια, που θα χτίσει τις βάσεις για υγιείς ενήλικες.

ΠΗΓΗ: IATROPEDIA.GR

Στη συνέχεια, μπορείτε να διαβάσετε και τις παρακάτω -σχετικές με το θέμα- αναρτήσεις!

2 σχόλια:

  1. Καλημέρα και καλή Κυριακή σε όλη την παρεα!!!Ελπίζω τα ... Καμαρια μας τουλάχιστον για φέτος να φανούν δυνατότερα από τις ιωσεις και να μην "υποκύψουν" σε αυτές!!!!!!χαχααααα.

    Εστάλη στο facebook
    https://www.facebook.com/AntonisKrasakisPaidikaXamogela

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σας μέρα! Οι ιώσεις προτιμούν τα παιδιά και ταλαιπωρούν…τους γονείς. Με όπλο την υπομονή και τις κατάλληλες μεθόδους αντιμετώπισης, οι γονείς μπορούν να ανακουφίσουν τους λιλιπούτειους ασθενείς με απόλυτη επιτυχία! Να έχετε μια όμορφη Κυριακή!

      Διαγραφή

Καλώς ήρθατε στα «ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ»! Το ιστολόγιο ενημερώνεται με πολλή αγάπη και σεβασμό στους μικρούς μας φίλους. Κάθε σελίδα του συμπληρώνεται με μεράκι, όπως ένα παιδικό βιβλίο, φροντίζοντας ώστε να είναι καλαίσθητο κι ευχάριστο στα μάτια τους. Σας ευχαριστούμε που ομορφαίνετε την παρέα μας και μας δείχνετε την αγάπη σας με τα ευγενικά και ενθαρρυντικά σας σχόλια!