Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου 2014

ΠΩΣ ΘΑ ΠΕΙΣΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΝΑ ΤΡΩΝΕ ΠΡΩΙΝΟ

Σίγουρα έχετε ακούσει πως το πρωινό αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, κάτι που ισχύει φυσικά, και για τους μικρούς μας φίλους, τα παιδιά. Δυστυχώς, έρευνες δείχνουν πως το 40% των κοριτσιών και το 32% των αγοριών παραλείπουν συστηματικά το πρωινό τους γεύμα.


ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ;
Τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό δεν προσλαμβάνουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, ώστε το σώμα τους να έχει την ενέργεια που χρειάζεται, για να αποδώσουν σε φυσικές και διανοητικές διαδικασίες. Έρευνες υποστηρίζουν ότι τα παιδιά που καταναλώνουν πρωινό αποδίδουν καλύτερα στα μαθηματικά και στην ανάγνωση, έχουν αυξημένη προσοχή την ώρα του μαθήματος και συνολικά, καλύτερη συμπεριφορά στην τάξη. Το πρωινό γεύμα ελαχιστοποιεί τα συμπτώματα πείνας (πονοκέφαλο, κόπωση, υπνηλία και ανησυχία), βοηθά τα παιδιά να σκέφτονται γρηγορότερα, να απαντούν πιο καθαρά σε ερωτήσεις και να είναι πιο ήρεμα.

Επιπρόσθετα, το πρωινό γεύμα φαίνεται πως βοηθά και στη βελτίωση της γενικότερης υγείας των παιδιών, αφού όσα δεν το παραλείπουν είναι πιο πιθανό να καταναλώνουν θρεπτικά συστατικά σημαντικά για την ανάπτυξή τους (π.χ. σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, βιταμίνες Α, C, B12, ριβοφλαβίνη κ.ά.), να ελέγχουν το σωματικό τους βάρος καλύτερα, να έχουν μικρότερα επίπεδα χοληστερόλης αίματος, να υποφέρουν λιγότερο συχνά από στομαχόπονο, κρυολογήματα ή γρίπη.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΕΙΣΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΙ ΠΡΩΙΝΟ;
Το σημαντικότερο, ίσως, είναι να δώσετε εσείς το καλό παράδειγμα! Να ξεκινήσετε, δηλαδή, να τρώτε πρωινό και εσείς οι ίδιοι. Είναι πιο πιθανό να αρχίσει να «χτίζει» το παιδί υγιεινές συνήθειες, αν βλέπει τους γονείς του να τρώνε πρωινό γεύμα κάθε μέρα. Απλές κινήσεις που θα σας βοηθήσουν ως προς αυτήν την κατεύθυνση είναι: 
  • η συμμετοχή του παιδιού στο σχεδιασμό των πρωινών γευμάτων της εβδομάδας.
  • να συγκεντρώνεται όλη η οικογένεια στο τραπέζι κάθε πρωί.
  • να αφήνετε ένα μπολ φρέσκα φρούτα στο τραπέζι, αλλά και να έχετε πάντα στο σπίτι ατομικές συσκευασίες από γάλα και μπάρες δημητριακών, όταν κάποια πρωινά η οικογένεια βιάζεται.

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΠΡΩΙΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ;
Οι πιο υγιεινές και συνάμα ελκυστικές επιλογές πρωινού για τα παιδιά είναι οι εξής:
  • Δημητριακά ολικής άλεσης με μέλι ή φρούτα και γάλα χαμηλών λιπαρών.
  • Αυγό βραστό με μια φέτα ψωμί του τοστ.
  • Στρογγυλό ψωμάκι για σάντουιτς με άπαχο κρεμώδες τυρί και λαχανικά.
  • Γάλα χαμηλών λιπαρών και μια μπάρα δημητριακών-φρούτων.
  • Ατομικές συσκευασίες από γάλα ή γιαούρτι ή άλλα γαλακτοκομικά (π.χ. κρέμες).
  • Ψωμάκι ολικής άλεσης για σάντουιτς με μαργαρίνη και μαρμελάδα (με λιγότερη ζάχαρη) ή ακόμη και φυστικοβούτυρο.

Κάποια από τις παραπάνω επιλογές θα κινητοποιήσει το παιδί σας να καταναλώνει πρωινό, έστω και αυτό αρχικά γίνεται «στο πόδι». Στόχος θα πρέπει να είναι το πρωινό γεύμα να μετατραπεί σε συνήθεια σιγά σιγά. Ούτως ή άλλως, έρευνες υποστηρίζουν ότι, μια ενέργεια που επαναλαμβάνεται τακτικά, απαιτεί τουλάχιστον 2 εβδομάδες για να γίνει συνήθεια!

ΠΗΓΗ: IATRONET.GR

2 σχόλια:

  1. Σπιτικές Μαρμελάδες Της ΤερεζαςΔευτέρα, 03 Νοεμβρίου, 2014

    ΤΗΝ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΜΟΥ ΣΤΑ ΓΕΙΤΟΝΟΠΟΥΛΑ ΜΟΥ

    Εστάλη στο facebook
    https://www.facebook.com/PaidikaXamogelaAntonisKrasakis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα γειτονάκι μας! Οι υπέροχες μαρμελάδες σου συνοδεύουν το πρωινό μικρών και μεγάλων κάθε μέρα, για ένα σωστό και απολαυσττικό ξεκίνημα. Αντώνης-Πόπη

      Διαγραφή

Καλώς ήρθατε στα «ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ»! Το ιστολόγιο ενημερώνεται με πολλή αγάπη και σεβασμό για τους μικρούς μας φίλους. Κάθε σελίδα του συμπληρώνεται με μεράκι, όπως ένα παιδικό βιβλίο, για να είναι καλαίσθητο κι ευχάριστο στα μάτια τους. Σας ευχαριστούμε που ομορφαίνετε την παρέα μας και μας δείχνετε την αγάπη σας με τα ευγενικά και ενθαρρυντικά σας σχόλια!