Σάββατο, 28 Μαρτίου 2015

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ "ΛΙΛΙΠΟΥΠΟΛΗΣ" (Μέρος 3)


ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟ ΠΟΡΤΟ ΛΙΛΙ
(Μαριανίνα Κριεζή)

Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι
στα δρομάκια τα παλιά,
αντηχήσανε κιθάρες,
μαντολίνα και βιολιά.

Κι όλοι οι παιδικοί μου φίλοι
μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι,
κάνανε μαζί βαρκάδα
στη μεγάλη φεγγαράδα.

Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι
μια ζεστή, γλυκιά βραδιά,
έτρεξα στην προκυμαία
να φωνάξω τα παιδιά.


Κι όλοι οι παιδικοί μου φίλοι
μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι,
γίνανε άστρα και μπαλόνια,
τρεχαντήρια και τριζόνια.

Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι
στα δρομάκια τα παλιά,
αντηχήσανε κιθάρες,
μαντολίνα και βιολιά.


ΤΟ ΤΣΙΦΤΕΤΕΛΙ ΤΗΣ ΓΡΙΠΗΣ

(Μαριανίνα Κριεζή)

Είμαι μία ασιατική γρίπη
έρχομαι απ’ την ανατολή,
ταξιδεύοντας μέρα και νύχτα
πάνω σ’ ένα μαγικό χαλί.

Μια πενικιλίνη προτιμάω (έλα, έλα)
δυο κινίνα δίκταμο ζεστό
κι αν σας βρίσκεται καμιά ασπιρίνη,
θα την πάρω, σας ευχαριστώ!

Είμαι μία ασιατική γρίπη
πάω πίσω στην ανατολή,
με αξέχαστες εντυπώσεις
από την πανέμορφή σας Λιλιπούπολη.


ΤΟ ΠΡΙΓΚΙΠΙΚΟ ΒΑΛΣ
(Μαριανίνα Κριεζή)

(εκείνη)
 

«Αχ! και να χα μια πρόσκληση,
να βρεθώ μια νύχτα κι εγώ
σε έναν πύργο κατάφωτο,
σε ένα πάρτι πριγκιπικό!
» 

«Κι ένας όμορφος πρίγκιπας
με τον πρώτο χτύπο του γκονγκ
να με δει και να πεταχτεί
από τη χρυσή του σεζλόνγκ

(πρίγκιπας)
 

«Πεντάμογφη οπτασία μου,
κεντγίζεις τη φαντασία μου
και πάγε φόγα να γίνουμε
ζευγάγι χογευτικό!
»

(μαζί)
 

«Ανοίξαν όλα τα στόματα
και στα λαμπρά τα πατώματα
γλιστράμε και φτερουγίζουμε
στο βαλς το πριγκιπικό


(πρίγκιπας)
 

«Τγεις κοντέσες μού γίχνουνε
γοδοπέταλα δγοσεγά


(εκείνη)
 

«Μαρκησίες και δούκισσες
με κοιτάζουνε φθονερά

(πρίγκιπας)
 

«Σαν αστέγι λαμποκοπά 
το λαμέ σου το μπολεγό

(εκείνη)
 

«Πάνω στο καπελίνο σου 
κυματίζει το άσπρο φτερό

(πρίγκιπας)
 

«Το φουσκωτό κγινολίνο σου 
σκογπά θγοΐζοντας γύγω σου,
το γαλλικό σου το άγωμα 

λεπτό και διακγιτικό!»

(μαζί)
 

«Και όπως στροβιλιζόμαστε
με θαυμασμό κοιταζόμαστε,
αλήθεια, πόσο ταιριάζουμε 

στο βαλς το πριγκιπικό
 
(εκείνη) 
«Αχ! και να χα μια πρόσκληση 
να βρεθώ μια νύχτα κι εγώ
σε έναν πύργο κατάφωτο,
σε ένα πάρτι πριγκιπικό!
» 


(πρίγκιπας)
«Ναι!
»



ΚΥΛΑ ΓΙΑΟΥΡΤΟΠΟΤΑΜΕ
(Μαριανίνα Κριεζή)

 

Πέρα στο μυζηθρόκαμπο 
και στο γιαουρτοπόταμο
μια νύφη, με τα πέπλα της, 

σαπούνιζε τ’ ασπρόρουχα.

Τα ξέπλενε, τα στέγνωνε, 

τ’ αλάτιζε, τ’ αλεύρωνε,
τα ζαχαροσιδέρωνε 

και τραγουδούσε κι έλεγε:

«Κύλα γιαουρτοπόταμε, 
ν’ ασπρίσεις τ’ άσπρα ασπρόρουχα
κι οι γλάροι θα τα πάρουνε 

στο γυάλινο παγόβουνο!»

«Και πάνω στο παγόβουνο, 
σ’ ένα σταμνί μαρμάρινο,
κάθεται εμένα ο άντρας μου, 

ο σιωπηλός χιονάνθρωπος


ΜΑΣΑ, ΣΙΔΕΡΟΜΑΣΑ
(Μαριανίνα Κριεζή)


Στη βιομηχανική πλευρά του Πόρτο Λίλι
ένα μόνο μηχάνημα θα δεις.
Σιδερομάσας είναι τ’ όνομά του
το ξακουστό στα πέρατα της γης.

Μάσα, σιδερομάσα, μάσα, σιδερομάσα
μάσα, δυνατά
πετρέλαιο, βενζίνα, κοκ και ορυκτά.


Και βγάζε, βγάζε, βγάζε απανωτές
κονσέρβες, σαγιονάρες, τσίχλες ευωδιαστές.


Και βγάζε, βγάζε, βγάζε απανωτές
σαμπρέλες, ζελατίνες και νάιλον κλωστές
και ό,τι άλλο θέλουν οι καταναλωτές.

Είσαι της επιστήμης το καμάρι,
είσαι της τεχνικής ο Παρθενών
και σε ζητωκραυγάζουν μ’ ένα στόμα
οι τεχνοκράτες όλων των χωρών.
 

 Μάσα, σιδερομάσα, μάσα, σιδερομάσα
μάσα, δυνατά
πετρέλαιο, βενζίνα, κοκ και ορυκτά.


Και βγάζε, βγάζε, βγάζε απανωτές
κονσέρβες, σαγιονάρες, τσίχλες ευωδιαστές.

Και βγάζε, βγάζε, βγάζε απανωτές
νάιλον σακούλες, σκόνες χρωματιστές
φορμάικες, λεκάνες και βάρκες φουσκωτές
και ό,τι άλλο θέλουν οι καταναλωτές.



ΜΕΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
(Μαριανίνα Κριεζή)
 
Μες στο μουσείο, μες στο μουσείο
μια μέρα μπήκα με φόρα κι εγώ.
Μη με τραβάτε, μη μου κολλάτε
απτο μουσείο δε θέλω να βγω.

Τρέχω, τρέχω μες στα δωμάτια
μόλου του κόσμου τους θησαυρούς
που δεν τους χωράει ανθρώπου νους.

Αχ! το μουσείο! Αχ! το μουσείο!
φεγγοβολάει σαν άστρο χρυσό.
Δε θέλω μπάλα, ούτε τραμπάλα,
δε θέλω ούτε να παίξω κουτσό.

Θέλω, θέλω, θέλω μουσείο
θέλω να βλέπω τους θησαυρούς
που δεν τους χωράει ανθρώπου νους.

Μη με τραβάτε, μη μου κολλάτε
απ’ το μουσείο δε θέλω να βγω,
μες στο μουσείο, μες στο μουσείο
θέλω να γίνω πορτραίτο κι εγώ.




Ο ΦΥΣΤΙΚΟΣ 
(Μαριανίνα Κριεζή) 

Δεν είναι ψάρι με πράσινα φτερά
είναι καράβι που σκίζει τα νερά,
είν’ ο Φύστικος που τρέχει με σαράντα πέντε
χρυσά κουπιά και στη μέση για κατάρτι έχει
μία πράσινη φυστικιά.

Στο Πόρτο Λίλι θα τρέξω μία βραδιά
να μπω στον Φύστικο μ’ όλα τα παιδιά
και θα φύγουμε ταξίδι σε λιμάνια ξένα
και μακρινά να μοιράσουμε παντού καλάθια
με φυστίκια θαλασσινά.


Απολαύστε τα αγαπημένα τραγούδια της 
παιδικής ραδιοφωνικής σειράς «Εδώ Λιλιπούπολη»!

10 σχόλια:

  1. Νικολαος ΣπηλιωτοπουλοςΣάββατο, 28 Μαρτίου, 2015

    Καταπληκτικό, το ξαναπαίζει στο τρίτο πρόγραμμα!

    Εστάλη στο facebook
    https://www.facebook.com/PaidikaXamogelaAntonisKrasakis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ, Νίκο μου! Υπέροχες εποχές και τραγούδια και χαίρομαι που ακούγονται ξανά! Την αγάπη μου στην οικογένειά σου!
      Ο δάσκαλός σου

      Διαγραφή
  2. Αγαπημένα τραγούδια!!!!!!!!! Αξεπέραστα!!!!!!!!!!

    Εστάλη στο facebook
    https://www.facebook.com/PaidikaXamogelaAntonisKrasakis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά, Ρούλα μου! Τα τραγούδια αυτά είναι αξεπέραστα, γιατί συνδυάζουν την υπέροχη γραφή των ευρηματικότατων στίχων της Μαριανίνας Κριεζή και τη μουσική νέων καλλιτεχνών, υπό την αιγίδα του μοναδικού Μάνου Χατζιδάκι!

      Διαγραφή
  3. "Μια βραδια στο Πορτο Λιλι"!!! Πολυ ωραιο!!! Υπαρχει σαν μαθημα στο βιβλιο της Ε' τάξης. Τους έβαλα να το ακουσουν και ενθουσιάστηκαν!

    Εστάλη στο facebook
    https://www.facebook.com/PaidikaXamogelaAntonisKrasakis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρύσα και οι δικοί μου μαθητές στην ΣΤ' τάξη, όταν κάναμε στη Γλώσσα το μάθημα "Εδώ Λιλιπούπολη", ξετρελάθηκαν με τους στίχους και τη μουσική από τα τραγούδια της ραδιοφωνικής αυτής σειράς!

      Διαγραφή
  4. Αγγελική ΔολιανίτηΚυριακή, 29 Μαρτίου, 2015

    Τυχεροι οι μαθητες που σε εχουν Δασκαλο, μακαρι ολοι οι Δασκαλοι να ειχαν το δικο σου κεφι, θα μεγαλωναν ομορφα τα παιδια μας!!!! Καλο Πασχα να εχετε!!! Θα πατε Κερκυρα????

    Εστάλη στο facebook
    https://www.facebook.com/PaidikaXamogelaAntonisKrasakis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγγελική μου, σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και έχω να σου πω ότι, έχω ακούσει πάρα πολύ κόσμο στην Κέρκυρα να μιλάει για σένα με τα καλύτερα λόγια, για τη βοήθεια που απλόχερα του πρόσφερες. Άφησες τις καλύτερες εντυπώσεις στο Νοσοκομείο που εργαζόσουν και όλα αυτά επιβεβαιώθηκαν, όταν κάποια στιγμή χρειάστηκε να νοσηλευτεί εκεί η μητέρα μου. Θα ήμασταν πολύ τυχεροί αν είχαμε στην Υγεία περισσότερους Ανθρώπους σαν εσένα!

      Δυστυχώς, φέτος δεν θα έρθουμε στην Κέρκυρα για το Πάσχα, λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων! Φυσικά, θα μιλήσουμε ως τότε για ευχές...

      Διαγραφή
    2. Αγγελική ΔολιανίτηΚυριακή, 29 Μαρτίου, 2015

      Ευχαριστω πολυ, πολλες φορες τωρα που εχω το χρονο ανατρεχω στο παρελθον και στενοχωριεμαι οταν θυμαμαι οτι εχω στενοχωρησει καποιον, αθελα, στην μεγαλη πιεση της δουλειας.

      Εστάλη στο facebook
      https://www.facebook.com/PaidikaXamogelaAntonisKrasakis

      Διαγραφή
    3. Αγγελική, από αυτό και μόνο που σκέφτεσαι και γράφεις, φαίνεται πόσο ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ Άνθρωπος είσαι!!!

      Διαγραφή

Καλώς ήρθατε στα «ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ»! Το ιστολόγιο ενημερώνεται με πολλή αγάπη και σεβασμό για τους μικρούς μας φίλους. Κάθε σελίδα του συμπληρώνεται με μεράκι, όπως ένα παιδικό βιβλίο, για να είναι καλαίσθητο κι ευχάριστο στα μάτια τους. Σας ευχαριστούμε που ομορφαίνετε την παρέα μας και μας δείχνετε την αγάπη σας με τα ευγενικά και ενθαρρυντικά σας σχόλια!