Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2011

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΑΙΜΑΤΑ



Της αγάπης αίματα με πορφύρωσαν 
και χαρές ανείδωτες με σκιάσανε,
οξειδώθηκα μες στη νοτιά των ανθρώπων 
μακρινή μητέρα, ρόδο μου αμάραντο.

Στ' ανοιχτά του πέλαγου με καρτέρεσαν
με μπομπάρδες τρικάταρτες και μου ρίξανε,
αμαρτία μου να 'χα κι εγώ μιαν αγάπη
μακρινή μητέρα, ρόδο μου αμάραντο.

Τον Ιούλιο κάποτε μισανοίξανε
τα μεγάλα μάτια της μες στα σπλάχνα μου,
την παρθένα ζωή μια στιγμή να φωτίσουν
μακρινή μητέρα, ρόδο μου αμάραντο.


ΜΟΥΣΙΚΗ: ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
ΠΟΙΗΣΗ: ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ/"ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ"
EΡΜΗΝΕΙΑ: ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ

6 σχόλια:

  1. Ανταποδίδοντας την επίσκεψη θάθελα να σε συγχαρώ για το πολύ όμορφο blog και κυρίως για το περιεχόμενό του.Χαίρομαι που ανταμώσαμε!!Καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ...α και νάξερα ποιά ήταν το ρόδο το αμάραντο...!!!
    Δεν γνώριζα ούτε τούτο το ποίημά του ούτε και το τραγουδι!
    Πόπη μου,
    αν θες και προφταίνεις, μου ...εξηγείς!

    Φιλία και φιλιά και στον Αντώνη σου,
    μα και σ' όλα τα "ηλιανθάκια" του σχολείου σας...
    Υιώτα, αστοριανή, ΝΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ Χρυσάνθη:
    Καλώς όρισες στην παιδική παρέα μας, αγαπημένη φίλη! Σ' ευχαριστώ για την επίσκεψή σου και χαίρομαι για τη συνάντησή μας!
    Αντώνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αντώνη οι αναρτήσεις που παρουσιάζεις καθε φορά στο ιστολόγιό σου είναι ενδιαφέρουσες τόσο για τους μεγάλους όσο και για τα παιδιά.Ιδιαίτερα οι τελευταίες επαναφέρουν στην μνήμη των μεγάλων τα γεγονότα της 17ης Νοεμβρίου του 1973.Εμείς λοιπόν με την σειρά μας έχουμε καθήκον να τα μεταδώσουμε στην επόμενη γενιά.Θέλω όμως να τονίσω το εξής σημαντικό.
    Μπορεί να ξεχάσει κανείς ΤΟΝ ΕΛΥΤΗ
    ΤΟΝ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ή ΤΟΝ ΕΠΙΣΗΣ ΑΞΕΧΑΣΤΟ ΕΡΜΗΝΕΥΤΗ ΓΡΗΓΟΡΗ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ;ΟΧΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ Υιώτα:
    Αγαπημένη μου φίλη, πόσο χαίρομαι την επίσκεψή σου. Το υπέροχο τραγούδι "Της Αγάπης Αίματα", με τη φωνή του αξέχαστου σε όλους μας Μπιθικώτση, ακούγεται πολύ συχνά κατά τη διάρκεια του εορτασμού του Πολυτεχνείου. Αποτελεί ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη (από το Άξιον Εστί) και μελοποιήθηκε από τον μεγάλο Μίκη Θεοδωράκη. Tο ρόδο το αμάραντο είναι η Ελλάδα, η οποία ό,τι και να της συμβεί δεν χάνεται και ξαναγεννιέται από τις στάχτες της. Ελπίζω να σου αρέσει...
    Στέλνουμε την αγάπη μας σε σένα και την οικογένειά σου.
    Πόπη-Αντώνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ Ευσταθία:
    Πράγματι, οι προσωπικότητες που αναφέρεις άφησαν σπουδαία παρακαταθήκη σε όλους και ειδικά στους νέους.
    Σ' ευχαριστώ, Αντώνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλώς ήρθατε στα «ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ»! Το ιστολόγιο ενημερώνεται με πολλή αγάπη και σεβασμό για τους μικρούς μας φίλους. Κάθε σελίδα του συμπληρώνεται με μεράκι, όπως ένα παιδικό βιβλίο, φροντίζοντας ώστε να είναι καλαίσθητο κι ευχάριστο στα μάτια τους. Σας ευχαριστούμε που ομορφαίνετε την παρέα μας και μας δείχνετε την αγάπη σας με τα ευγενικά και ενθαρρυντικά σας σχόλια!